کلید فولاد

مبدل سازان مبنا

کلید فولاد چیست و چه کاربردی دارد؟

نوع عنصرها و درصد ترکیب عناصر به کار رفته در یک آلیاژ، خواص ویژه آن آلیاژ را معین می ‌کند. با توجه به اینکه ممکن است آلیاژهای تولید شده در کشورهای گوناگون به ‌صورت متفاوت نام ‌گذاری شوند، نیاز به یکسان ‌سازی این نامها احساس می‌‌شد. کلید فولاد یا Key to Steel کتاب مرجع در این زمینه است که به سازندگان و تولیدکنندگان کمک می‌ کند تا نام فولادها را رمزگشایی و کدگشایی کنند و معادل آن را در کشور خود پیدا نمایند. در واقع این کتاب حاوی تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد انواع آلیاژها و انواع فولادها است. این اطلاعات شامل خواص مکانیکی، خواص فیزیکی و شیمیایی، فولادهای همسان، عملیات حرارتی و غیره می ‌باشد.

برخی از مطالبی که در کتاب کلید فولاد آورده شده ‌اند، عبارت است از: بررسی ویژگیها و مشخصات فولادهای ساختمانی و سازه ‌ای، فولادهای ابزار، فولادهای ضد زنگ، آلیاژها و فولادهایی با دمای بالا، فولادهای سوپاپ و دریچه، فولادهای مقاوم در برابر حرارت و سایر موارد ضروری. اسامی و استانداردهای مذکور در ۲۵ کشور دنیا به‌ صورت متقابل ارجاع داده می ‌شوند.

همان ‌طوریکه گفته شد، کلید فولاد یک کتاب مرجع برای متحد سازی نام فولادها در کشورهای مختلف است. افراد و بخش‌هایی که می ‌توانند از این کتاب بهره ببرند و مخاطبین اصلی این کتاب عبارتند از:

مهندسان مکانیک، طراحان صنعتی، بازرگانان فنی، دانشجویان رشته‌ های فنی (متالورژی، مکانیک، صنایع و …)، فروشندگان و خریداران فولاد و همچنین در صنایع مرتبط با فولاد در بخش های گوناگون مانند: بخش استاندارد، بخش تولید، بخش مونتاژ، بخش عملیات حرارتی، بخش تست مواد، بخش صادرات و بالاخره تمام کسانی که با فولاد سر و کار دارند.

جداول تبدیل مواد قطعه کار

فرایند ماشینکاری یک قطعه فلزی، به انجام کارهای مختلفی نیاز دارد که با یک برنامه محاسبه شده دقیق انجام می‌شوند. در نتیجه‌ آن شکل و ویژگی‌های مورد نظر از یک قطعه به دست می‌آید. توجه داشته باشید که داده‌های فنی ارائه‌ شده در جداول زیر باید فقط به عنوان یک گزینه پیشنهادی در نظر گرفته شوند، زیرا ممکن است بسته به کاربردهای خاص، نیاز به برخی تغییرات در آنها باشد.

کلید فولاد

کلید فولاد

کلید فولاد

کلید فولاد

کلید فولاد

کلید فولاد

کلید فولاد

کلید فولاد

Leave a Reply

FacebookTwitterInstagram
Skip to content